Pagina's

zondag 29 juni 2014

Mijn eerste Zendala.

Gisteren ging is samen met mijn dochter een tuin bezichtigen
in Alteveer (Gr.). Mijn vader wees me er op omdat hij Zendala zag.
Hij wist niet wat het was maar weet wil dat ik met Zentangle bezig was.
In de tuin stond een hele grote tent en daar in was een 
expositie met Zendala. Gelijk ook maar even een boek van
haar gekocht (Beika kruid).

Eerst maar even uitleggen wat een Zendala is.
Een Zendala is een Zentangle in het rond.
Het is dus eigenlijk een samen voeging van Zentangle en Mandala.
Op internet had ik een handig hulpmiddel gezien 
om met cirkels te werken. Maar weer prijzig voor iets
wat je ook nog eens zelf moet uitprinten, dus ben ik vandaag zelf aan de slag gegaan.
En heb dus zelf de Circle Grid gemaakt.
Ik heb het geprint op overheadsheet voor de printer. 
Lijkt me iets langer mee gaan dan op papier en ook makkelijker lang tekenen.
Ik heb ze gemaakt in de maten:
25-23-21-19-17-15-13-11-9-7-5 cm.
Daarna heb ik ze gelijk uitgeprobeerd.
Kaartje is 11x11 cm de cirkels die ik heb gebruikt zijn
9-7-5 en er nog een cirkel van 3 cm er binnen in gemaakt
met een cirkel mal die ik ook nog had liggen.
Deze ga ik kleuren dus is nog niet af. Gisteren zag ik ze allemaal gekleurd
en dat is toch wel heel erg mooi. Dus dat ga ik maar eens proberen.
Als het klaar is zal ik die ook nog showen.
Groetjes en nog een fijne avond.
Diana

3 opmerkingen: