Pagina's

zondag 29 december 2013

Inktense potloden.

Met de kerst een geweldig cadeau ontvangen (van me zelf)
De grote doos met 72 inktense potloden van derwent.
Vandaag heb ik mijn kleur kaart gemaakt.
Ik vind dat altijd prettig omdat je dan makkelijker de juiste
kleur kunt kiezen.
Zo ziet de doos er uit. Er zitten twee tray's in met elk 36 potloden.
1 potlood is een outliner, deze reageert niet op water.
Hier alleen de potloden aan gebracht. De kleuren worden vele malen mooier
als ze met water in aanmerking komen. Je moet niet te veel water gebruiken.
Je kunt rechtstreeks op papier beginnen en dan met water uit werken.
maar kunt ook opnemen met penseel vanaf potlood en dan kleuren. Je kunt ook van het penseel
afstrijken op plastic en dan nog een kleur en dan mengen.
Je moet dan wel snel werken want eenmaal droog is het watervast.
Hier bewerkt met water en steeds lichter uitgewaaierd.
De kleuren worden veel intenser van kleur.
Nu nog een uitwerking er mee maken en kijken hoe het werkt
bij het inkleuren van een afdrukje.
Deze wil ik proberen komende week nog te plaatsen.
 
Groetjes Diana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten