Pagina's

dinsdag 24 december 2013

achtergrond papier gemaakt.

Vandaag een berichtje over achtergrond papier.
Ik begin meer en meer plezier te krijgen van mijn silhouette cameo.
Ik was er gelijk al heel blij meer hoor maar dit wordt steeds erger.
Zeker nu ik heb ontdekt dat je er zelf leuke stencils mee kunt maken.
Hier vast een foto van mijn eerste achtergrondpapier.
De mal snij ik uit overhead projector sheet voor laser printer.
Instelling cameo: snelheid op 1, dikte op 33, mesje op 5 en dubbel snijden aanvinken.
De sheet spuit je in met lijmspray en laat dit ongeveer een kwartier drogen
dan is de lijm non-permanent en blijft de sheet goed op zijn plek
bij het snijden.
Leg de mal op het papier en even licht aan drukken kleeft het een beetje
aan het papier en verschuift het niet.
Dan met een sponsje en versamark inkt over de mal
sponsen. Dan de mal verwijderen en met in dit geval 3 kleuren
metallic panpastel het patroon naar voren laten komen.
Het patroon heb ik uit de silhouette store.
Mijn ervaring is dat je met de sheet iets kleiner en fijner kunt werken
dan met cardstock en papier maar ook hier
houdt het een keer op dus nooit te klein werken.
de restjes die op de mat blijven op een stukje papier plakken, wie weet
waar je het nog een keer op kunt plakken.
Hoop dat jullie het leuk vonden deze keer.
 
Groetjes Diana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten