Pagina's

maandag 24 november 2014

Doorkijkkaart met doodles.

 Dit keer een doorkijk kaart gemaakt die ik heb gevuld met tangles.
Helaas was de verlichting niet zo best. Ben namelijk nog niet geheel klaar met
de opknap beurt van mijn kamer. Dus nu lijkt het of de kaart wat geel is,
maar is echt spierwit hoor.
In mijn silhouette programma, heb ik twee patronen gemaakt van doorkijkkaart.
Een met ronde doorkijk en een in het vierkant. 
Dit keer gekozen voor rond, omdat ik daar mooi een kerstbal van kon maken.
De kaart is gesloten 13 x 13 cm. en de doorkijk zit in het midden.
In de opening (binnenkant kaart) heb ik de basis lijnen met potlood gezet.
En een paar detaillijnen (soort lint en kapje kerstbal) op de voorkant van de kaart.
De detaillijnen heb ik gelijk overgezet in zwart.
Daarna de vlakken allemaal gevuld met tangles.
Daarbij de kaart dichthouden om een mooie cirkelvorm op de binnenkant van de kaart te houden.
Daarna de kaart geopend en daar nog wat extra tangles gemaakt. Ik vind het dan erg leuk
om hier in tekst te verwerken. Zoals bij deze kaart Merry christmas.

Nu heb ik met kleurpotloden het lint en de schulp rand rond de cirkel gekleurd.
Verder heb ik het doodle werk zwart-wit gehouden.
Ik wilde de kaart zo laten maar vond het toch wat saai dus 
besloot ik maar mijn nieuwe panpastel parelmoer uit te proberen.
Ik heb een vierkant van 11 x 11 uit printer papier gescheurd en dit met non-permanente lijm
midden op de kaart geplakt. Nu eerst met rode panpastel de rand gekleurd strijkend van afdek papier op de kaart. Daarna er over heen gegaan met de parelmoer. Het rood zwakt daardoor af en het parelmoer effect maakt het toch wat kerst achtiger.
Deel van het lint raak je al bij het maken van de rand daarom de rest van het lint
ook maar bewerkt met parelmoer. Dat maakt het wel niet zo mooi.
Niet vergeten de kaart te fixeren.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze kaart vinden.
Groetjes Diana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten