Pagina's

maandag 30 maart 2015

Workshop Frivolité

Een paar weken terug was er een hobbybeurs in Assen.
Daar stonden De ijverige Dames met o.a. Frivolité.
Ik heb daar toen twee pakketjes gekocht om voor mijn dochter
een armband en een paar oorbellen te maken.
Maar dit wil ik zo als ik ben natuurlijk perfect hebben.
Dus even geduld gehad en vanmorgen naar Assen gereden
voor een workshop Fivolité.
Nou ik kan het jullie aanraden hoor. Het was echt reuze gezellig 
en heel leerzaam. 
Als eerste de dubbele knoop geleerd. Want daar draait het allemaal om.
Daarna een ketting leren maken. 
Ik heb gewerkt met twee kleuren draad, zodat je goed ziet 
dat je de knoop goed maakt. Het is even een handigheidje.
Maar ik had het redelijk snel onder de knie.
Het werkt toch wel heel anders dan draad Frivolité. 
Maar ik denk dat ik dat nu niet meer zo vaak zal doen.
Met de spoeltjes is toch wel prettiger werken.
Verder heb ik geleerd om een rondje te maken. En daarna om twee rondjes aan
elkaar te maken. En dan nog om van boogje naar boogje te werken.
Resultaat onder staand proefstukje.


Als laatste nog een soort bloemetje gemaakt met kralen er in. 
Deze heb ik niet meer afgekregen, maar wel zover
dat ik het thuis af kon maken.
Draadjes moet ik nog wel even afhechten.
Maar dan is het af.


Ik heb een hele leuke ochtend gehad, en heb nog het een en ander mee genomen.
Ik ga er vast en zeker nog eens naar toe. 
Al zou het maar zijn om extra materiaal op te halen.
Binnenkort komt het garen binnen in allerlei kleurtjes.
Dus.....
Al is het werk nog niet perfect ik heb nu de basis goed onder de knie.
En nu kan ik dus binnenkort aan de armband en oorbellen gaan beginnen.

En hoera voor het mooie herfst weer vandaag,
ga nu maar lekker oefenen.

En fijne, creatieve dag allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten